اداره سنجش و ارزیابی محتوای دروس معارف اسلامی برای تعیین وضعیت موجود محتوای کتب معارف اسلامی با هدف تعیین اولویتهای تدریس سرفصلها جهت ارتقاء کیفی و بهبود کمی محتوای دروس معارف در راستای افزایش سطح تربیت دینی دانشجویان، بر اساس راهبردهای ذیل برنامهریزی و اقدام مینماید:
- تهیه و طراحی آییننامه، شیوهنامه و ابزار لازم در انجام نیازسنجی و ارزشیابی محتوا
- تعیین شاخصها و اولویتهای نیازسنجی دروس معارف اسلامی بر اساس مصوبات شورای ادارات و شورای معارف
- ارزیابی مستمر دروس معارف اسلامی به منظور بروزرسانی و ارتقاء درسهای معارف اسلامی
- ارتباط با مراکز و موسسههای رصد و نیازسنجی و پژوهشی به جهت ارتقاء محتوای درسهای معارف اسلامی
- رصد و ارزیابی وضعیت فضای مطالعاتی دانشجویان